Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Anlatılanın çoğunluğun hikayesi olduğu gerçeği üzerine...
Kahramanlarını tıkanma anlarında yakalamayı seviyor Ceylan. Uzak'ta Mahmut Tarkovski gibi filmler yapmak üzere yola çıkar, kendini Çanakkale Seramik'in katalog fotoğrafçısı olarak bulur. Kış Uykusu'nda Aydın parlak bir Shakespeare oyunculuğunun ardından kendini Bozkırın Sesi'nde taşra estetiği üzerine klişe cümleler yazarken bulur. Ama tıkanmışlığın filmin esas konusu olması için kaçış kapılarının tek tek kapandığı Ahlat Ağacı'nı, işsiz gençlerin, atanamayan öğretmenlerin, polis-öğretmenlerin, KPSS kuyruklarının Türkiye'sini beklememiz gerekmiştir. Ahlat Ağacı'nın Sinan'ı Mayıs Sıkıntısı'nın Saffet'inin eve dönmüş halidir: "Amına koduğumun Çan'ına geldim." Mayıs Sıkıntısı'nın Çehov'vari kırından daha sert bir yerde, bir Dostoyevski bölgesinde dolaşıyordur Ahlat Ağacı'nda Ceylan.
Sayfa 156 - Metis YayınlarıKitabı okudu
134 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.