Cengiz Aytmatov'dan okuduğum ikinci kitaptı. Kitapta sürükleyici olaylar yok, yavaş soluklu bir kitap. Aytmatov daha önce okumuş olduğum Beyaz Gemi adlı kitabında da yaptığı gibi hatta daha da fazla olarak Kırgız kültürünü ve yaşayış tarzını yansıtmaya çalışmış. Ve başarmış da. Ancak ben kitaptaki çoğu durum ve olayı yabancı okurların anlayabileceğini düşünmüyorum. Zira Türk dünyasında normal olan olaylar yabancılar tarafından tuhaf karşılanabilir. Aynı şekilde biz de yabancı kültürleri tam olarak anlayamıyoruz zaten. Genel olarak hikayenin naif ve güzel bir hikaye olduğunu söyleyebilirim. Danyar'ın Cemile'ye olan saf aşkı beni hem hüzünlendirdi hem de hoşuma gitti.