Reşat Nuri Güntekin'in kalemiyle ilk bu kitabında tanıştım. Kitabın sadeleştirilip sadeleştirilmediğini bilmiyorum ama eğer ki sadeleştirilmediyse beklediğimden daha kolay okunan bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Kitap gayet akıcı ve olaylar hızlı ilerliyor. Kitapta; terbiyeyi, namusu ve iyiliği kendine yoldaş edinmiş, hatırı sayılır bir adam olan Ali Rıza Bey'in ahir ömründe yaşadıkları konu ediliyor. İyi giden bir hayat düzeninin nasıl bir olayla altüst olduğunu, olayların olayları kovaladığını okuyoruz. Tam şimdi iyi bir şeyler olacak derken her olayın hüsranla sonuçlanması beni bile harap ettiyse Ali Rıza Bey'i düşünemiyorum :). Her şeye rağmen güzel ahlak yolundan ayrılmayan Ali Rıza Bey'in de romanın sonunda teslim olduğunu acı bir şekilde görüyoruz...