Hiç kimse özgür değildir aslında . Sonuçta herkes bir kurala ya da bir sorumluluğa bağlı kalmak mecburiyetindedir toplum kuralları ve ahlak kuralları gibi ayrıca biri ya da bir şeye bakıp koruma mecburiyetindeyse kişi işte o zaman daha da tutsak oluyor. Çünkü o kişinin yada o şeyin sorumluluğu sizi ona bağlıyor hatta zincirliyor. Asıl özgürlük her istediğini yapmak değildir belki ancak bu da özgürlüğün bir parçasıdır nede olsa. Sonuçta istediğini yapmak ya da yapabilmek aslında zihnindeki her şeyi özgürleştirmenin sonucudur.
Ama bi şey sorucam bu sınırsız özgürlük iyi mi ? Evet veya hayır farketmez herkesin bir düşüncesi vardır. O zaman söyliyeyim madem bu özgürlük iyi bir şey o zaman neden kendi sınırlarımızı kendimiz koyuyoruz yada neden başkaları için bu kurallara uyuyoruz. Çünkü her şeyde olduğu gibi özgürlükte de aşırılık kötüdür birinin özgürlüğü bir başkasınınkini engelleyebilir. Yada kişinin kendisine en önemlisi başkasına zarar vermesi gibi bir ihtimal de vardır. Peki bu tutsaklık yaşamak zorunda olduğumuz anlamına mı geliyor hayır bu sadece her şeyin dengeyle olucağını gösteriyor.
Ne fazlasıyla özgür ne de tam bir tutsak gibi.