Bir doğa varlığı olarak ‘doğa durumu’nda takılı kalmış, kendisini insan kılacak kazanma koşuluyla verili potansiyel yetilerini aktüelleştirememiş, ‘hayvan’ düzeyinde takılı kalmış olanlar için geçerli olabilir bu söz, ‘insan’ için değil.
Ben sizin gibi düşünmüyorum.. İnsan içinde geçerli ve bence iffetli ya da iffetsiz diye nitelendirmemeli insanları parmakla gösterip tüüü kaka denmemeli.. Bir tercih meselesi.. Namus kime göre? Kişisel vicdani bir erdem bence..
İnsan olarak değil, İnsan olmak için doğarız diye düşündüğüm için, farklı yerlerden bakıyoruz sanıyorum; ‘hayvan’ kavramını hakaret olarak değil, ‘doğa durumu’ anlamında kullanıyorum. Saygılar.
Yoo yoo tabi ki farklı yerlerden bakmalıyız ki lezzetli olsun.. Demek istediğinizi çok iyi anladım Sade kitapta aynı bakış açısında "doğa durumu " olarak ele alıp anlatıyor anlatmak istediklerini sanki ben öyle yorumladım en azından.. Saygılar benden.. Keyifli okumalar diliyorum...
Süt doğadır, onu yoğurt, peynir, vs. dönüştürmek kültürdür. Beden doğadır, ve ‘beşer’ olarak ‘potansiyel-insan’dır. Akıl/düşünce doğanın zıddıdır ve beşeri ‘insan kılacak yeti’ olarak kazanma koşuluyla verilidir. Koşullu verili yetilerin aktüelleştirilmesi, beşeri insana dönüştürecek ‘maya’ gibidir. 🙏
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.