Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

Resm-i Divan
Tâ ezelden ehl-i iman oldular Bektâşîler Emr-i Hakk'a imtisal gösterdiler Bektâşîler Hamdü lillâh bu şikeste beste fatkın Resmiyâ Edinüp menkûş kulağına takdılar Bektâşîler Yâ Muhammed yâ Ali yâ Hâcî Bektâs-ı Velî İttifâken cürmünü sizden diler Bektâşîler
Sayfa 86 - Doğu Kitabevi, Tarih ve Uygarlık DizisiKitabı okudu
·
127 görüntüleme
SADIK BAYDERE okurunun profil resmi
Bektaşilik, melamilik, vb. tasavvufi inanç yolları ortodoksi ve tutucu olmak yerine daha akılcı ve esnek heterodoksi yaklaşımı benimsemiştir. Batıni, içrek ve ezoteriktirler. Bundan içre Osmanlı'da yeniçeri ocağına alınan devşirme çocuk ve gençlerin askeri eğitimden önceki eğitimleri Bektaşi tekkelerinde verilmiş, yeniçeri ocağının Bektaşilik ile ilişkisi nedeniyle de II. Mahmut'un yeniçeri ocağını dağıttığı 1826'daki Vaka-i Hayriye olayı sonrası Bektaşi tekkelerinin birçoğu kapatılmış, yıkılıp yakılmış, tekkenişinlerin kelleleri alınıp bal keselerinde İstanbul'a saraya getirilmiştir.
merih okurunun profil resmi
Kitap, tam da bundan; bahsettiğiniz tasavvuf merkezlerinin paragrafınızın başında yazdığınız özellikleri ve mistik benzerlikleri nedeniyle Hristiyan toplumu arasında kolayca yer edinerek çekim merkezi olduklarından bahseder.. Sonları da ne yazık ki, yine belirttiğiniz gibi..
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.