Bismillahirrahmanırrahim
10/10
·220 syf.··
Beğendi
·
2021 39. kitabı
·
50 günde okudu
·
Okunma: 11 Aralık 2021 19:11
Kaç ay olmuş? İki ay kadar sanırım. İki ay boyunca parça parça, bazen sayfa sayfa kendimi en iyi şekilde dinle\ndir\diğim cânım kitabımın sonuna geldim az önce. Bazen bazı kitapları bitirmek derin ve anlaşılması zor bir hüzün bırakır içinizde. Çok yakınınızı /kendinizi/ kaybetmişsiniz gibi. Gelelim kitaba. Türüne günlük denmiş kitabımızın. Günlük. Ne eksik bir ifade. Hâlbuki Zarifoğlu şiirine de yer vermiş, babasının mektuplarına da (en sevdiğim kısımlardan), çocukken ettiği bir mahalle kavgasına da, sanata, şiire dair düşüncelerine de, yazar ve şair arkadaşlarından Necip Fazıl Kısakürek , Rasim Özdenören , Erdem Bayazıt gibi isimlere ve çok daha fazlasına yer vermiş. Yaşamak o yüzden bu kitaba verilebilecek en uygun isim. Kimi zaman şiirimsi bir dil kullanmış, kimi zaman romandan fırlamışçasına başlamış yazısına bazen de dümdüz bir yazı yazmış sadece. Ama dili özellikle şiirine göre çok hafif ve anlaşılır. Bu yüzden bu kitaba günlük denilip geçilmesi çok ama çok eksik kalıyor. Maalesef okur olarak kitabı okurken bazen sanki yazıların hepsinin ard arda hatta biraz da aynı anda yazılmış gibi hatalı bir düşünceye kapılabiliyoruz. Ama değil. Bir 1969 yılından yazı verilmiş önümüze bir 1966'dan. Kitap da Zarifoğlu'nun şiiri gibi darmadağınık. Normalde en fazla bir haftada bitecek bir kitap ama bence biraz geniş bir zamana yayıp okumak daha iyi geliyor. İyi okumalar..
1000Kitap
YaşamakCahit Zarifoğlu · Beyan Yayınları · 202011,3bin okunma
··
205 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.