Merhaba arkadaşlar. Kitabı hazır yeni bitirmişken taze taze bir inceleme yazmak istedim.
Birçok insan serinin ikinci kitabı olan "Dune Mesih" kitabının ilk "Dune" kitabının gölgesinde kaldığını söyler. Açıkcası böyle düşünmediğimi söylemeliyim. Spider Robinson'un da dediği gibi "İlk kitapla aynı ihtişamda." bende aynen böyle düşünüyorum.
Dune Mesih kitabımız daha çok Din, devlet ve Paul karakterine odaklanan bir kitap olmuş. Paul karakterini daha detaylı anlatan, onun hislerine ve düşüncelerine bizi çok daha hakim kılan bir eser. İlk kitapta çok fazla olay ve yan karakter dönüyordu ancak bu kitapta ne fazla bir olay, ne de fazla fazla yan karakterler var. Bu nedenden dolayı yazarımız Frank Herbert, Paul karakterine daha fazla odaklanabilmiş.
Dune MesihiFrank Herbert