Puan vermedi·172 syf.··Beğendi
· İnsanı biyolojik bağlamda ele alarak varoluşunun ilkel yanlarını yok etme üzerine bir yaklaşım ...
Tamamen sapkın, ciddi suçlar işleyen hasta insanların bir arada bulunduğu hapishanelerde iyi anlamda gelişim göstermek mümkün olmuyor. Bunun bir anlamı olmadığı kararını alan yönetim başka yollara başvuruyor. Psikolojik testler ve koşullanmalarla "kötülük yapamayan insan" hedefine ulaşmaya çalışılıyor. Deneye kaynaklık eden Pavlov kanunları şart ama insanın tercihlerine dayanmadığı için din adamını pek memnun edemiyoruz.
Doğasının baskın parçasını kaybediyor Alex. Uzun zaman kendisini gerçekleştirdiği bu yanını işkence çekerek öldürüyor. Bu değişim biraz başka birine dönüşmek gibi kendi özünde kalmak için düşüncelerinde direniyor, hazlarını geri istiyor ama yine aynı bünye bunu reddediyor bir yandan. Bu tedavi şart, başka çaresi yok.
Kahramanı düzeltmek gerek.. mutlu mutlu değilse bile yaşamaya hakkı var diyerek .
Bir günde bitirdim, zorlandım ama zorlanmadım da.
Freud a selam olsun, bir süredir okuduğum en iyi romanlardan biriydi.