Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

TURAN SABAN yorumladı.
İbn 'Arabşah'ın anlattığına göre:
Bayezid, Timur'a meydan okuyan mektubunda, "gelmezsen eşlerin senden üç kez boş olsun, ben de senden kaçarsam eşlerim üç kez boş olsun" diye yazıyordu. Timur'un bu nâmeyi alınca, "İbn Osman aptal bir delidir" demiş, kadından böyle söz etmek Timur nezdinde büyük suçtu. Timur'un Avnik'te bu mektubu alınca, Bayezid'e karşı hareket etmeye kesinlikle karar verdi..
Sayfa 80 - İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
·
73 görüntüleme
TURAN SABAN okurunun profil resmi
Öne Çıkan Yorum
Osmanlı Devleti, Ankara Savaşı'ndan sonra,Fetret devri ve sonrasında da Timur'dan gerçekten çok korkmuş. Timur 'un oğlu Şahruh dolaylı yoldan Osmanlı da tarih yazıcılığının başlamasında etkili olmuştur. II. Murad devrinde Osmanlı tarih yazıcılığının başlamasında Osmanlılar ile Timurlular arasında yaşanan mücadelelerin etkili olduğu görülmektedir. Bu anlamda Ankara Savaşı (1402) Osmanlı Devletinin devlet anlayışının şekillenmesi açısından önemli bir dönüm noktasıdır. Yıldırım Bayezid devrine kadar Osmanlı Devleti Balkanlar’da ve Anadolu’da rakiplerine üstünlük sağlamıştır. Askerî ve siyasî başarılar Osmanlıların geniş bir alanda hâkimiyet kurmasına neden olmuştur. Ancak 1402 yılında Ankara Savaşının kaybedilmesi neticesinde Anadolu topraklarında kurulan birlik dağılmış ve eski beylikler tekrar canlanmıştır. I. Mehmed devrinde elden çıkan toprakların büyük kısmı tekrar elde edilmiştir. Timurlu Hükümdarı Şahruh’un II. Murad’a “nesep” üzerinden yüklenerek, yüksek hâkimiyetini kabul ettirmek istemesi Osmanlı tarih yazımının başlamasında önemli bir etken olmuştur. II. Murad, Yazıcızâde Ali’ye Osmanlı tarihine dair bir eser yazmasını emretmiştir. Yazıcızâde Ali, İbn Bibi’nin El-Evamirü’l-Alâ’iyye fi’l-Umûri’l-Alâ’iyye adlı eserini bazı kısımları değiştirerek, ilaveler yaparak çevirmiştir. II. Murad’a ve Osmanlıların nesebine dair eklenen kısımlarda Âl-i Osman’ın nesep olarak Âl-i Cengiz’den daha yüksek bir mertebede bulunduğuna vurgu yapılmıştır. Şükrullah’ın eserinde devam eden bu anlayış daha sonraki Osmanlı kaynaklarında kendini gösteren ve Osmanlıların soyunu Oğuz Kağan’a ve Hz. Nuh’a kadar eskiye götüren şecerelerde kendisini gösterir. Osmanlı tarihinin Piri Halil İnalcık hocamda kaynaklarında bu bilgiye yer vermektedir.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.