İnsan düşüncesinin nasıl yok edildiği, özel hayatın hiçe sayıldığı, yaşama zerre önem vermeyen ve özgürlükten uzak ütopik bir dünyanın kapıları bu kitapla karşımıza çıkıyor. Yakın gelecekte buna benzer bir dünyayı görmüyor değilim ama umarım böyle bir şey gerçekleşmez ve düşünceler hep özgür kalır. Teşekkürler George Orwell