Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

şarani'nin şaz kabul edilen bir görüşü.
. İmâm Şa'rânî şöyle demektedir: "İbn-i Arabi'nin kitaplarına sokuşturmalar olduğunu, bana Mekke'de oturan Efendim Ebû't-Táhir el-Mağribi haber verdi. Sonra da bana, Şeyh'in (İbn-i Arabi'nin) Konya'da kendi eliyle yazdığı nüshası ile karşılaştrdığı Fütuhat nüshasını çıkardı. Fütuhat'ı kısaltırken tevakkuf ettiğim (kabûl etmekte duraksadığım) ve hazfettiğim (yani çizip sildiğim) ifadelerden hiçbirini onda görmedim."
·
436 görüntüleme
zülfikar okurunun profil resmi
Gördüğüm kadarıyla bugünün Nakşibendîleri tahrif hususunda genelde iki kişiyi delil gösteriyorlar. Biri İmam Şarani, diğeri İbn-i Âbidîn. Fakat bu iddia İbn-i Âbidîn'in şeyhi Mevlânâ Hâlid'den ta Pîr'e kadar Nakşibendi büyüklerinden hiç sâdır olmamış; bu bir yana, ilk dönem Nakşilerinden Hâce Parsa'nın Farsça bir Füsûs şerhi vardır. İmam Rabbani bir tahrif iddiası ileri sürmeden İbnü'l-arabî'yi ve meşrebini tenkid etmiştir. Son dönem Nakşibendî büyüklerinden Seyyid Abdülhakîm Arvasi Hazretleri'nin Füsûs şerhi okuttuğu bir ders halkası bulunduğunu da biliyoruz. Yani tarikat içinde bile bir rağbet görmemiş oldukça zayıf görüşlere -her ne kaygıyla olursa olsun- itibar etmek insanın kendini kandırmasıdır.
Bu yorum görüntülenemiyor
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.