7/10
·72 syf.··
Beğendi
·
2022 8. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 07 Mart 2022 21:12
SPOİLER VAR stefan zweıg kitabı okurken çok akıcı olduğunu insan anlıyor. Sizi olayların içine çeken bir yapısı var. Bilmediği ortamlara giren ve o ortamlarda ki gibi bir insan olmak isteyen bir gencin sürecini anlatıyor diyebilirim. İnsan alıştığı ortam dışına çıkınca yabancı gibi hissediyor ve yalnızlık çekiyor. İnsan hayallerini kurduğu gibi yaşayamıyor. Beklentileri, kurduğu düşleri boşa çıkabiliyor. Sonrasında olmak istediği insan değil de olduğu insan olması gerektiğini anlıyor. Kitabımızın baş karaketeri berger isimli tıp okuyan bir genç. Taşradan üniversite öğrenimi için Viyana’ya gidiyor. Viyana’ya gitmeden önce çok büyük hayaller kuruyor ama Viyana’ya adım attıktan sonra zamanla kurduğu hayallerin gerçekleşemeyeceğini anlıyor. Taşradan geldiği için çok ortam görmediğinden dolayı kendini özgüvensiz hissediyor. Yabancı bir şehre gelmesinden dolayı tek kaldığı için yalnızlık çekiyor. Ortamın vermiş olduğu yabancılık hissi ilerledikçe kendini güvensiz hissediyor ve bu artarak gidiyor. En kısa zamanda bir arkadaş arayışına giriyor ve ilk olarak yan odada ki schramek ile tanışıyor. Schramek bergerin olmak istediği kişiydi. Berger schramek in ortamına girmeye çalışıyor ama bir türlü olmuyordu. Schramek bergeri bir çocuk olarak görüyordu. Bu durum bergerin çok zoruna gidiyordu. Bu şey içinde giderek büyümeye başladı ve bu bergere zarar vermeye başlıyor. İlerleyen zamanlarda berger schramekin kız arkadaşı karla ile tanışıyor. Daha sonrasında karla ile aralarında bir şeyler yaşanıyor ama bu durumdan berger sonrasında pişman oluyor. Dersleri boşluyor. Gittikçe kötü zamanlar geçirmeye başlıyor. Daha sonralarda Viyana’dan memleketine dönmeye karar veriyor ama bunu gerçekleştiremiyor. Bir gün eve geldiğinde ev sahibinin kızının kızıl hastalığına yakalandığını öğreniyor. Kendiside tıp öğrencisi olduğu için yardım etmek istiyor. Küçük kıza yardım ederken kızın kız kardeşine benzediğini fark ediyor. Küçük kıza farklı duygular beslemeye başlıyor. Bir gün onu öpüyor ( burası biraz garipti ). Sonrasında kız iyileşiyor berger hayata yeniden bağlanmaya başlıyor ama sonrasında bir gün günlüğüne bir şeyler yazmak isterken eline mürekkep damlıyor onu silmek isterken elinde kırmızı bir leke olduğunu fark ediyor. Sonrasında aynanın karşısında kollarına bakıyor ve kızıl hastalığına yakalandığını fark ediyor. Sonrası ölüm ile kitabımızda bitiyor. Güzel bir kitap kısa bir anda okunup bitirilebilir Kızıl Stefan Zweig
Edebiyat
KızılStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202237bin okunma
·
56 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.