·106 syf.··Beğendi
···Okunma: 13 Mart 2022 18:34 kitap hakkında bilgiler;Necip fazıl kitabı 7 günde yazmış ve yarışmaya koymuştur.Onu cesaretleyen arkadaşlarına bu harikulade esere yol oldukları için şükranlarımı sunarım. Kitaba gelelim;kitap "materyalist" açıdan yaklaşıyor. Her şeye "tohumu"her şeye benzetiyor .özelliklede "ruha "ben hayatımda bu kadar ruhu betimleyebilen bir eser görmedim,şimdi şahit oldum .Kitap "Fransızların Maraş'ı"işgal etmesi ve orada gelişen halkı tiyatro şeklinde anlatarak eseri sunmuş;anadoluyu, ruhu ,tohumu ,kalbi kırılmayı her şekilde insana ait olan psikolojiyi kendi çapında ele almış. Bence "başarılı" bir şekilde sonuçlandırmış .Tek isyanım Keşke kitap birazcık konu aldığı işgali anlatsaydı,ama ondan çok az bahsetmiş ,buda anlatım kopukluklarına sebebiyet vermiş .Ama bir daha tohum gördüğümdesaatleece incelicem çünkü bir tohumda bir hayat var bunu Necip fazıl anlattı Tohuma artık ayrı bir saygı duyuyorum.Kitap karakterleri;Osman bey,Ferhat bey (kahramanlıkları) ve etrafındaki kişiler . Kitap hakkında; Maraşın kurtuluşunu anlatıyor.soyut kavramları somutlaştırarak anlatıyor.Şahsen neyi özetlesem karar veremedim ,çünkü tek bir konu yok.pek çok konu var ,ama kısa şeklinde kısa dediğim ise perde şeklinde yapmasıdır. Tavsiye eder miyim? Kararsızım .Şahsen elimde kitap kalmadığı için bunu gördüm ve okumaya kararıverdim.Herkesin sevebileceği bir tür değil ama çok şey katabilir buna eminim . Not;necip fazılın ilk tiyatro eseri ve beklentiniz çok fazla olmasın Şimdilik iyi okumalar :)