Platonik,mutlak aşkı en zirvesine kadar yaşatan bir kitap olmuş... Sanki bilinmeyen kadın benmişim ve mektubu yazan kişiymişim gibi kendimi kitabın içinde hissettim. Ah R. Sana çok kızdım nasıl
olurda bu sadakati göremezsin... Nasıl hissedemezsin? Gerçi erkeklerin çoğu öyledir aşktan önce hazları gelir şaşırmadım açıkçası... kısacık öyküde sadakat çok güzel işlenmişken,erkeklerin hovardalığı ve önceliklerinin hazzı olduğunu, hazları ön plandayken sadakati düşünmediklerini de hissettim.... Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig