Kitabın adı ürkütücü gelse de, sayfaları çevirmeye başladığınızda gülümsemeye başlıyorsunuz. Kitap, sülfürük asit yağmurlarının eksk olmadığı, ozon tabakasının yok olduğu distopik bir dünyada geçiyor. İnsanların intihar etmek için ilaç,alet, edevat satın aldığı bir dükkandayız. İntihar etmiş ünlülerden, intihar çeşitlemelerine son derece kötümser, karanlık bir atmosferde "intihar satan" bir aile ile beraberiz. Ancak, yaşadığı ortama inat gülümsemeyi unutmamış, gülümsemekte direnen evin küçük oğlu Alan, hikayeyi bambaşka bir sona taşıyor. İntihar dükkanından "umut" yükseliyor. Bu arada, kitabın okuru afallatan sonunun şaşırtıcılığı not edilmeli. Mizah duygusu güçlü bir kitap, animasyon olarak sinemaya da uyarlanmış.