Rabb-ı Rahim bir kul olarak
kul olmanın getirdiği zaafları üzerinde taşıyanlar olarak bizden 'hiç kirlenmeme' gibi bir şeyden ziyade 'temizlenme istediği, 'hiç yanlış yapmama' yerine yanlıştan dönme'yi istediği,
“Allah tevbe edenleri (yanlıştan geri dönenleri] sever; temizlenenleri de sever” misali âyetler ile bunu defaatle ders verdiği
halde, samimi bir tevbe ve istiğfarın işlenen yanlıştan hasil olan günahın affına vesile olduğu hususu atlanıyor öncelikle. İman
ile amel arasında bir bağ ve de bir mesafenin olduğu, imanın gerektirdiği amele muvaffak olamadığımız mesafeli durumlarda, ameldeki muvaffakiyetsizlikten dolayı istiğfar ve tevbenin bir telâfi imkânı sunduğu da atlanıyor.
Sayfa 110 - Nesil Yayınları