1984 acemi kitap yorumu
Puan vermedi·352 syf.··
Beğendi
·
2022 1. kitabı
Muhtemelen herkesin bildiği ve birçoğumuzun okuduğu bir kitap olan 1984 adlı distopik roman hakkında biraz da kendi fikirlerimden bahsetmek isterim. Öncelikle bir kitabı okurken en çok düşündüğüm şeylerden biri yazarın bu kitabı yazarken nasıl yazdığı, nasıl kurguladığı oluyor. Şunu söyleyebilirim ki kitabı okurken gerçekten de George Orwell yazarın kurgulama yeteneğine ve tamamen yeni bir evrenin idealarının,sınırlarının,dilinin varoluşunu büyük bir hayranlıkla okudum. Bana kalırsa insanları en çok içine çeken de kitabın bu özelliği olsa gerek. Çünkü bir fantastik roman okuyormuş gibi hissetmenize rağmen okuduğunuz sayfalar bir fantastik ögeden ziyade bizlere çok uzak gelen ve gerçek dünyada hayal etmemizin pek de mümkün olmadığı bir korku senaryosundan başka bir şey değil. Ben kitabı daha çok bana hissettirdikleri açısından yorumladım. Ancak bu kitap içinde dünyadaki endişeye sebep olan temanın düşünce özgürlüğünüzün elinizden alındığı bir dünyanın varlığı olması da kitabın vermek istediği ve hâlâ konuşulmaya devam edilmesinin ve üzerine kafa yorulmasının önemli sebeplerinden olduğunu söyleyebilirim. Kitap hakkındaki tek kafamı kurcalayan yer tahmin edebileceğiniz gibi sonu oldu. Hâlâ tam olarak kafamda oturmasa da sonunun bende yarattığı belirsizliği seviyorum. Kısacası bu kitabı birçoğunuzun okuduğunu ve belki de benden farklı fikirlere sahip olduğunu biliyorum ve bunları benimle paylaşırsanız çok sevinirim Okumayan herkese de kesinlikle tavsiye ederim. Herkese iyi günler
Edebiyat
1984George Orwell · Can Yayınları · 2023200,4bin okunma
·
79 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.