·208 syf.··Beğendi
···Okunma: 24 Nisan 2022 19:27 Yaşar Kemal, bu kitapla ilgili tek endişesini anlatırken, çocukların fillerin gerçekten de bu kadar acımasız olduğuna inanmalarından korktuğunu söylemiş.
Cana, canlıya böylesine değer veren bir usta kaleminin, doğayı bu kadar içten anlatmasına şaşırmak benim amatörlüğüm sanırım.
Kitabı okurken herkes kendi hayatının filini, kendi hayatının karıncasını, kendi hayatının hüdhüd kuşunu düşünür mutlaka; ben de öyle yaptım. Güçlü azınlıkları, güçsüz çoğunlukları ama en çok da bir "çocuk masalının" nasıl yetişkinlerden daha çok şey anlatabileceğini düşündüm.