Özkan İrman tarafından #Sen Boncuk Ali lakaplı Ali Gülcü adındaki arkadaşına itafen yazılmış bir kitap. İçerisinde yazara ait çok sayıda anı yer alıyor. Bazısı komik, bazısı hüzünlü, bazısı da eleştirisel... Anılar samimi bir dille yazılmış. Ben okurken eğlendim. En beğendiğim hikaye “Sen hiç güvenmedin mi doktor” oldu. Hikayede geçen olayı illaki kişi kendisi ya akrabası yaşamıştır. Ameliyat kotası dolsun diye olmadık operasyonlar yapılıyor artık.
Genel olarak anılar ilgi çekiciydi. Fazla uzatılmadan öz olarak aktarılmış. Mizahi yönü ağır basan bir eserdi. Yazarın kendi çizdiği karikatürler de kitapta yer alıyordu. Karikatürlerin birinde “Kar” ile ilgili olan bir espiri yer alıyordu. Türkçe’nin anlam zenginliğe vurgu yapan, komikti. Anıları yasamaktan öte anlatmak, unutmamak daha önemli. Anı türünün gelişmesi için bu tarz eserlerin artmasını diliyorum.