Manipülasyona mı Geldik acaba?
6/10
·182 syf.··
Beğendi
·
2022 1. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 06 Mayıs 2022 00:00
Öncelikle ilişki içinde bazı davranışları anlamlandırma adına, bazı ufak manipülasyona gelmemek için (ki önemsemediğiniz, görmezden geldiğiniz Bu ufak manipülasyonlar birikip bir bakmışsınız bütün kişiliğiniz, öz saygınız bitmiş elinizden alınmış bir halde bulabilirsiniz kendiniz.) Öncesinden bazı şeyleri tespit edebilmek adına okunması gereken bir kitap. Lakin biraz eleştirirsem: Narsist manipülatif sapkınların çoğunun erkek ve (kurban) manipülasyana maruz kalanların kadın olduğunu. Bu yüzden verilen örnek ve klinik görüşmelerin çoğunun (hemen hemen hepsinin) bu yönde olduğunu, kitabın 2. Bölümünün kadınlara yönelik olduğunu, 1. Bölümde söylemesine rağmen. İlerleyen bölümlerde Manipülatif Sapkın Narsist bir bireyin genel özelliklerinden bahsederken bile "Narsist Erkek" diye cümleye başlaması beni biraz rahatsız etti. Kitabın başlığında "Narsist bir partner ile yüzleşmek" yazması bunun bir kadın veya erkekte olabileceğini gösterirken, kitap genel anlamda Narsist sapkın (erkek) , Bağımlı Kurban (kadın) şeklinde ilerliyor. Genel vakalar böyle, çoğunluk böyle olabilir Ama aksi bir ilişki içinde olanlar da var. Bunun üzerinde durulmaması kötü olmuş, en azından psikolog görüşmelerinin anlatımından sonra genel yorum yaparken cinsiyet belirtilmemesi daha güzel olurdu. Ayrıca hiç bir narsistin klinik görüşmesinden bahsedilmemesi narsist kişilerin bu davranışlarının altında yatan Çocukluk travmaları üzerinde fazla durulmaması sadece (kurban) bağımlı kadınların hikayelerinin anlatılması, sanki Narsistik bozukluğu olan kişilerin çok bilinçli, hiçbir travnası olmayan düzelmez kişiler olarak göstermiş ve onların da aslında bir aile kurbanı olduğunu ıskalamamıza neden olmuş. Yani Empati yapamıyoruz kitapta bu insanlarla. Ayrıca büyük bir aşk hikayesinden cıkmış bir kadının Aşk acısını atlatmak adına "zaman zaman aynı anda bir çok kişi olduğundan onları karıştırıyordum.Bilgisayarcı ile tartıştığımı düşünürken matematik öğretmenine hitap ediyordum. Hiç biri beni gercekten ilgilendirmiyordu. Daha iyisini beklerken çetleşiyordum." bunları yapmasından sonra kallavi bir Narsiste denk gelince kitapta bir anda ablamızın sıfatı 'Kurban' yazık 'olacakları hiç görmez' şeklinde değişiyor. Arayış içinde olduğu dönem davranış şekli 'ötekini' hiçe sayan ve kendi çıkarı için kullanan, içindeki boşluğu doldurmaya çalışan bir davranış şekli değil mi? Ve bilin bakalım bu özellikler nasıl bir kişilik yapısına sahip insanlarda oluyor. Bunun cevabını okuyup siz verin..... Tavsiye ederim; erkek/kadın okuyucular, Yazdığım ayrıntılara takılmayın alacağınızı alın... Yani her erkek yazan yerde bir kadın da olabilir.... Kapakta yazdığı gibi 'Narsist PARTNER ile yüz...' HERKES BÖYLE İLİŞKİYE DENK GELMİŞTİR kadın için erkek erkek için de kadın olabilir. (heteroseksüel ilişki açısındam bakınca)
Psikoloji
İkili İlişkilerde Duygusal ManipülasyonPascal Couderc · İletişim Yayıncılık · 20212,213 okunma
·
115 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.