Stefan Zweig - Kızıl
8/10
·72 syf.··
Beğendi
·
2022 5. kitabı
Stefan Zweig’ in en sevilen yazarlardan biri olmasının şüphesiz bir sebebide şudur: insanın kendine bile itiraf edemediği duyguları iyisi ve kötüyüle Zweig pat diye yazar. Belki kendinizde sevmediğiniz bir durum var, bunu kimsenin bilmesini istemiyorsunuz, siz bile kendinizle konuşmuyorsunuz, işte bu anda Zweig devreye giriyor. İnsanın içindeki bastırdığı tüm duyguları apaçık şekilde kalemine aktarıyor. Kıskançlık, öfke, yalnızlık, cinsellik, kendini yeterli görememe, değersiz hissetme… Bu kitapta bu duyguların hepsini Berger sayesinde öğrenebiliyorsunuz. Berger, kendine güvenmeyen bir üniversiteli genç. Fiziken yaşıtlarına göre daha cılız biri. Kendisini “erkek gibi” görmüyor. Güçsüz, zavallı, yalnız biri olarak tanımlıyor. Berger’ in içinde kadınlara karşı bastırdığı duygularda var. Bir gün kaldığı yerdeki biriyle tanışması ve daha sonra hayatına girecek ev sahibinin kızı hayatını değiştiriyor. Kitapta rahatsız olduğum bir konu vardı. Buna tam olarak pedofili diyebilir miyiz bilmiyorum. Berger 18 yaşında olmasına rağmen 13 yaşındaki bir kızı dudağından öpüyor. ( Daha fazla spoiler vermeyeyim.) Kitapta rahatsız olduğum yer burası oldu. Tabii ki bu kısım öyle abartılı bir şekilde anlatılmıyor. Yine de olmasa da olurmuş dedim. Berger o kızla iyi niyetiyle ilgilenirken içindeki bastırdığı duyguyu maalesef kontrol edemedi. Daha fazla bu konu hakkında yazmayayım ki okuyacaklarınız varsa etkilenmesin. Genel itibariyle Berger’ in yaşadığı tüm o zorbalığı zamanında bizde yaşamışızdır. Berger’ i okurken kendi hayatınızdan illaki bir şeyler bulacaksınızdır.
Edebiyat
KızılStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202237bin okunma
·
246 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.