Modern çağda"iyi vahşi"konusu,Rousseau'nun iyi bildiği Montaigne'den bu yana gelişir.Birçokları gibi"efsanesi"değil,"konusu"diyoruz.Çünkü bu kadar gemicinin,tacirin,misyonerin,vahşi insanlar arasında geçen yolculuklarından döndükleri zaman onların ahlaki niteliklerini uygar insanlar aleyhine övmüş olmaları bir kolektif aldanışın sonucu değildir.18 yy.filozofları,seyyahların anlattıklarını,insanin Hristiyanlığı bilmeden de iyi olabileceğini,sosyal ve politik bütün rejimlerin insanlara aleyhinde savaşın verdikleri rejimden daha fazla mutluluk sağlayacağını kanıtlamak için şüphesiz daha da güzelleştirerek kullanmışlardır.Fakat seyyahların anlattıklarında gerçek bir esas var;onlar,ilkel komünist düzen içinde yaşayan insanları anlatırlar ve onlarda bizim toplumlarımızda artık yok olmuş bulunan erdemleri bulurlar.
Felsefe-Düşünce
·1 alıntı·
46 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.