Cesur Adamlar Neden Politik Olmaz?
6/10
·156 syf.··
2022 23. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 12 Temmuz 2022 12:35
. Lev Tolstoy u sever bilhassa öykü ve romanlarında ki ahlaki mesajları beğenirim. Sayın İbrahim Kalın ın tavsiyesi ile Hacı Murat kitabına da bu beklenti içinde başladım. Kitap Çeçen bir yiğit olan Hacı Muratın hikayesini anlatıyor. Çok cesur bir cengaver olan Murat başka bir Çeçen lider Şeyh Şamil ile bozuşunca eski düşmanı Ruslara sığınıyor ve dost olduğunu Ruslara ispat etmeye uğraşıyor. O sırada Şeyh Şamilin ailesine zarar vereceğini ve Rusların bu sorunu çöz(e)meyeceğini fark edince Ruslardan kaçıp ailesini kurtarmaya yelteniyor. Tabi Ruslar casusluk yapabilir diye düşünerek arkasına düşüyor ve adamımızı haklıyorlar. Kısacası politik olarak pek akıllıca hareket etmeyen Hacı Muratın hikayesini ve ahmaklıklarını okuyoruz. Dediğim gibi kitapta Lev Tolstoy un diğer kitaplarında ki kadar yoğun bir ahlaki mesaj kaygısı da görmüyoruz. Bu sebeple tavsiye etmiyorum. Okunmasa da olur diyorum. İbrahim Kalın Etimoloji İçerikli Youtube Sayfamıza Göz Atmak İçin ↓ youtube.com/channel/UCf5PEm...
Edebiyat
Hacı MuratLev Tolstoy · Can Yayınları · 200918,5bin okunma
··
638 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Ben de bitirirken aynı şekilde düşünmüştüm ama gözümden kaçan bir şeyler mi oldu acaba demiştim de incelemeyi okurken öyle olmadığını fark ettim, teşekkürler
Behzat Aktura
Gönderi Sahibi
Aynı şekilde ben de "Tolstoy eseri böyle olmaz. Acaba ince bir gönderme vardı ben mi es geçtim" diye düşündüm 😉 Eser sanki Tolstoyun borcu vs varmış da onu ödemek için yazmış gibi duruyor.
Behzat Aktura
Gönderi Sahibi
Hani bilirsiniz hocam Dostoyevski borç içinde yüzer. Yayınevinden belli tarihte belli sayfada bir kitap yazmak üzere borç alır sonra onu temin için alelade bir öykü yazar :) Dostoyevski de bu durum çoktur. Sanki bu kitap da Tolstoyda benzer bir durumun ürünü gibi duruyor. Tabi bu denklemde tek eksik Tolstoyun zengin olması 😁
Aynen öyle, Tolstoy un çok da ihtiyacı yok öyle olmasına da, demekki oluyormuş öyle her şeyini beğenemiyormuşuz caaanım Tolstoyumun :))