Katip Bartleby, var olayım derken kendini yok eden hüzünlü bir insanın hikayesi. Hepimizin ayıp olur diye hayır diyemediği şeyler olur ya işte bu kitap da tam olarak onu konu alıyor.
Herman Melville'ın müthiş merak uyandırıcı anlatımıyla bir gecede okuyup bitirebileceğiniz bir kitap. Ben uzun süredir bir kitabı böylesine beğenmemiştim.
Kendi fikirlerimizin pasif durumda kaldığı toplumun bize şartlandırdığı şeyleri koşulsuz yapmak yerine, tıpkı Katip Bartleby gibi yapmamayı tercih etsek neler olurdu?