Ölü CanlarNikolay Gogol Çok beğendiğim bir eser. Kitabın ikinci kısmını yazdığı sırada Gogol ustanin manik depresif atakları artıyor. Derman olması için bir papazın elinde yanlış tedavi yöntemleri, perhizler soğuk uygulamalar derken ataklar daha da artıyor. Derken usta eserin ikinci kısmını ateşe atıyor. İkinci kısımdan tat alamamanin nedeni budur. Ah yazık!