.İlk olarak Kafka kimdir ?
.Yüzyılın Modern Alman Edebiyatının Öncülerinden biridir. Yaşadığı süre boyunca çok bilinmeyen Kafka yakın arkadaşı Max Brod'a öldükten sonra tüm eserlerini vererek yakmasını istemişti o ise aksini yaptı ve eserleri yayınlamaya başladı. Ölümünden sonra Tüm dünyanın sevdiği ve tanıdığı bir yazar oldu Franz Kafka.
.
.
.Kitap hakkında ;
"Beni gerçek anlamda bir kez bile dövmediğin de doğrudur .Ancak bağırman, yüzünün kızarması, pantolon askılarını telaşla çözüp sandalye arkalığında hazırda bekletmen benim açımdan neredeyse daha berbattı .Sanki ortada asılacak biri var gibiydi. Gerçekten asılırsa ölürdü ve her şey biterdi .Ancak kişi asılma hazırlıklarını tanıklık etmek zorunda bırakılırsa ve ilmik gözünün önünde sallanırken bağışlandığını öğrenirse ,yaşamı boyunca bunun acısını çekebilir " demişti kafka .Ve bütün hayatını bu paragrafta anlatmıştı .O kadar güzel hislerini tercüman etmişki... Kafka 'nın babası tarafından hep eksik hissettirilmesi ve hayatını buna göre şekillendirmesi kalbimi çok incitiyor. Babasına yazdığı her cümleyi o kadar özenle seçmişki sanki korkudan bazı şeyleri tam yazamamış ama çokca şey de anlatmış gibi.Bu mektup babasına hiçbir zaman ulaşmamış. En acı ama en mantıklı olan noktasıydı buydu sanırım çünkü kafka şu sözler ile "birincisi ,zaten hiçbir zaman yapmadığım gibi burada "mutluluğuna engel olmak"istemedim, ikincisi de çocuğumdan böylesi bir suçlamayı asla duymak istemem "diyerek o mükemmel empati yeteneğini veya hassas kalbini ortaya çıkarmış.
.
.
Herkes okusun ,okuttursun ! Sevgiyle kalın ...Franz Kafka