Aziz Nesin
8/10
·176 syf.··
2022 130. kitabı
* Ölmüş Eşek * #aziznesin Yorumum: Ağlanacak halimize güldüren bir eser yine hiciv ustası Aziz Nesinden.İki hayvan arasında mektup tarzı kurgu ile yazılmış Türkiye gerçekleri.Peyami Safa’nın Aziz Nesin için dediği gibi yalan söylemiyor ama abartıyor ve yüzünüzde bir gülümse beliriyor neşelendirirken düşündüren bir kitap … ölülerin seslerini diriler duymaz; tıpkı dünyada gerçekten yaşayanların, kendilerini yaşıyor sananların seslerini duymadıkları gibi... Dünyanın öyle bir yerine, öyle bir zamanına gelmişiz ki, yaşasan yaşanmaz, ölsen ölünmez. "Doğmak kolay ölmek zor!" Çünkü herkesi başka biri doğurur ama, herkes kendi kendine ölür. Her kötülük cahillikten geliyor. Ne yazık ki, halkımız çok cahil. O kadar cahil ki, ölüyorlar da öldüklerini bile bilmiyorlar, öyle insanlar var ki, çoktan ölmüş olmaları gerekirken, yaşıyoruz diye ortalarda dolaşıp duruyorlar. Belki de komedi diye bilet alıp, verdiğin para boşa gitmesin diye seyrettiğin dramlara gülüyorsundur. İnci değerindeki sözlerimiz çakıl taşı yerine bile geçmedi..
Edebiyat
Ölmüş EşekAziz Nesin · Nesin Yayınları · 20161,265 okunma
·
562 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.