5/10
Puan vermedi·68 syf.··
2022 6. kitabı
“Sana, beni asla tanımamış olan sana.” Bu cümle kitabın özeti gibi. Kitabın bir aşkı anlattığını açıkçası düşünmüyorum. Kesinlikle hastalık boyutunda olan bir takıntıyı anlatıyor ve olaylar gerçekten abartı derecesinde. Aşkın birçok tanımı var, bu kitaptaki tanım psikolojik bir rahatsızlık, takıntı olarak işlenmiş gibi geldi bana.. Ama "ben tanrıya da inanmıyorum artık, yalnızca sana inanıyorum" dedirten bir aşk tanımı, "başkalarına da bedenimi sattım, ama seni aldatmış sayılmam..." dedirten bir aşk tanımı benim kendi kafamda var ettiğim aşk tanımıma tamamen zıt,kafa karışıklığına yol açtı bende.Bir ihtimal bence babası onu terkettiği için onu bir figür olarak aldı,eksikliği onunla tamamlamak istedi;okuduğumuzda annenin ilgili bir ebeveyn olmadığı da açıkça kendini gösteriyor. Keşke sonlarda R.'nin gözünden okusak ya da düşüncelerine yer verilseydi, değip değmediğini anlasaydık:'( Yani düşünüyorum bir insan nasıl bu kadar bağlanır, nasıl bu kadar sever ve her şeye rağmen sevgisini nasıl kendi içinde bu denli yaşar?Sevdiği adamdan gayri meşru bir çocuk dünyaya getirdikten sonra onu sadece kendi imkanları ile belli bir yaşa getirmesi ve sevdiği adama ölmeden önce yazacağı mektubu oğlunun ölü bedeninin bulunduğu odada yazması da ayrı bir konu aslında. Belki ilk ve son mektubu yazıp intihar etmesinin sebebi oğlunun onu hayata bağlayan tek varlığın artık nefes almaması olabilir, sonuç olarak sevdiği hiç onun olmayacak ve biz kadınlar bir erkek ile hayata bağlanmayı kendimize bir amaç ediniliyor nedense... Biz kendimizi yaşama bağlayacak bir unsur bulamıyoruz...İnsan önce kendi için yaşamalı. Ben bilinmeyen şu kadını hiç sevemedim.Hayatını R. için yerlere sermiş.Sevmek güzel bir şeydir ancak bağımlılık ve saplantı bir hal tehlikeli durumlara bile yol açabilir. Başkalarının hayatına istediğimiz zaman giremeyiz, herkes bizi sevmek zorunda değil hatta bu hayattaki en zararsız ve yararlı bir birey olsanız bile kimse sizi sevmeyebilir bu normaldir. Normal olmayan ve izin vermemeniz gereken, kendinizi bu şekilde "küçültmektir". Bir şey olmuyorsa olmuyordur, zorlamanın yada hayatınızı olmayan bir şey için bu şekilde mahvetmenin bir anlamı yok.Aşkı kendinde de arayabilirsin... Keyifli okumalar... Stefan Zweig
Edebiyat
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,7bin okunma
·
80 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Çok güzel yazmışsınız, katılıyorum size🌸