Ah o 24 saat…
24 saati 71 sayfaya sığdıran Stefan Zweig
Bir kadının 24 saati daha ne kadar derin anlatılabilirdi ?
Bunu söylemek istiyorum ki kitab müthiş. Okuduğum her sayfası insanı etkiliyor.
Bir kadının hayatına gelmiş bir olayı anlatıyor. Evet okurken çok kötü oldum. Hayatımda böyle bir şey yaşarsam hayata nasıl tutuna bilirim diye kendime soruyorum. Evet çok zor. Mrs.C nin başına gelenler beni kötü etkiledi. Mrs.C çok derin duyguyla seven, aşık olan bir kadın. Hayatının tüm kalanını bir erkek için feda ede bilecek bir kadın. Mrs.C … “ben ona teslim olmaya öyle hazırdım, onun aşkıyla öyle yanıp tutuşuyordum ki, bunu ilk olarak kendimle baş başa kaldığımda anladım” güzel seven kadın. Amma sevgisine karşılık alamayan Mrs.C
Erkeklere güvenmek atomu parçalamaktan daha zordur -Mrs.C :(
Hayatda kimseye güvenmeyin. İnsanlar hep aynı kalmıyor. Ummadığınız yerde sizi hayal kırıklığına uğrata bilir. Tıpkı Mrs.C nin başına geldiği olay gibi.
Şu cümleyle kitabı anlatmak yeter bence “ Bir insan için bütün yaşamınızı bir kenara itiyorsunuz , o ise kayıtsızca elinin tersiyle kovduğu bir sinekden daha fazla değer vermiyor size”. Stefan ZweigBir Kadının Yaşamından Yirmi Dört SaatNarmin