·284 syf.····Okunma: 16 Ekim 2022 20:23 Bosnalı Yalısı'nın mirasçısı Leyla Hanım'ın, yalının yeni sahibi Ömer Cevheroğlu ve karısı Necla tarafından çıkartılmasıyla olaylar başlıyor. Kitap bir İstanbul romanıdır. Kitabın en büyük özelliği ise birbirini tanımayan ve tamamen birbirinden bağımsız karakterdeki üç kişinin hayatının birleşmesi ya da kesişmesidir.
Çok akıcı, hızlıca okunabilen bir eser. Kitapta beni en çok etkileyen karakter Ali Yekta bey oldu. Onun çaresizliğini, oğlunda yaşadığı hayal kırıklığı bana geçti. Kitabın giriş kısmı bence çok uzun, final yeterli uzunlukta ve güzel ama gelişme yok. Demem şu ki tam karakterleri içselleştirmiş, onları aileden gibi görmeye başlamışken patır patır her şey nihayete eriyor. Roxy'nin değişimi, Leyla'nın modern hayata uyumu gibi pek çok konuyu daha uzun doya doya okumak isterdim.