Tekvin, Bap 2: 1-3'te yaratmanın yedinci günde bittiği, Allah yaptığı işten yorulduğu için o gün dinlendiği yazılıyor. Fakat 4'ten sonra yeniden yerde bitki olmadığı, tanrının yağmur yağdırmadığı, yerden buğu çıkarak yeri suladığı ve Adem'in o topraktan yaratıldığı, daha sonra da Adem'in kaburgasından kadının var edildiği yazılı.
Kadının kaburgadan yaratılma olayı da yine Sumer'e bağlanıyor.
Yer Tanrıçası Ninhursag tanrıların cennet bahçesine sekiz
bitki ekmiş. Bunlar büyüyünce yenmeleri yasakmış. Tam büyümeye başladıkları zaman Bilgelik Tanrısı Enki yasağa aldırmayarak başında iki yüzü olan vezirine onlardan birer parça getirtip hepsinin tadına bakmış. Buna son derece kızan tanrıça onu lanetliyerek ortadan kaybolmuş. Tanrıçanın bu sözü üzerine tanrı son derece hastalanmış.
Bütün tanrılar çok telaşlanmışlar.
Uzun aramalardan sonra tanrıçayı bulup getirmişler. Tanrıça tanrının yanına oturup "neren ağrıyor" diye sormuş ve sekiz bitkiye karşı sekiz organı hasta olan tanrının her organını iyi etmesi için bir tanrı veya birtanrıça yaratmış. Son olarak tanrı kaburgasının ağrıdığını söylemiş. Kaburganın iyi olması için bir tanrıça yaratılmış.
Bunun adı kaburganın hanımı anlamına gelen nin.ti'dir. Burada nin=hanım, ti=kaburga ve hayat, yaşam anlamına geliyor. İsrailliler bu öyküyü alırken adın ikinci hecesinin hayat anlamını alarak kaburgadan yaratılan kadına "hayatın hanımı" anlamına gelen Havva ismini koymuşlar. Burada yasak bitki dinlerdeki cennetin yasak bitkisi. Şeytan ise ikiyüzlü vezir.