Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Şimdiye kadar "hakikat" denilen her şeyin yalanın en zararlı, en sinsi, en yeraltına ait biçimi olduğu: insanlığı "iyileştirmek" kutsal bahanesinin bir hile olduğu, bizzat yaşamın kanını emmek, kansız bırakmak olduğu idrak edilmiştir: Vampirizm olarak ahlak... Ahlakı keşfeden, inanılan ya da inanılmış tüm değerlerin değersizliğini de keşfetmiştir; saygın, hatta aziz ilan edilmiş insan tipinde artık saygıya değer bir yön bulamaz, hilkat garibelerinin en tehlikeli türünü görür onda, büyüledikleri için tehlikelidirler... Yaşamın karşıt-kavramı olarak "Tanrı" kavramı uydurulmuştur - onda zararlı, zehirli, çamur atan her şey, yaşama karşı ölümcül düşmanlığın tamamı, korkunç bir bütünlük içine sokulmuştur! Var olan biricik dünyayı değersizleştirmek için "öbür dünya", "hakiki dünya" kavramı uydurulmuştur, - hiçbir hedefi, hiçbir aklı, hiçbir görevi bizim yeryüzü-gerçekliğimize bırakmamak için! Bedeni hor görmek, onu hasta -"kutsal"- kılmak, beslenme, barınma, tinsel perhiz, hasta tedavisi, temizlik, hava koşulları gibi yaşamda ciddiyeti hak eden tüm şeylere ürpertici bir ciddiyetsizlikle yaklaşmak için "ruh", "tin", hatta son olarak "ölümsüz ruh" kavramları uydurulmuştur! Sağlık yerine "ruhun selameti" yani tövbe sancısı ile selamet histerisi arasında bir folie circulaire (döngüsel delilik). "Günah" kavramı uydurulmuştur, ilgili işkence araçlarıyla birlikte içgüdüleri şaşırtmak, içgüdülere karşı güvensizliği ikinci bir doğa haline getirmek için "özgür istenç" kavramı uydurulmuştur. "Bencil olmayan" "kendini yadsıyan" kavramında asıl dekadans- alameti, zararlı olanın çekimine-kapılmış-olmak, kendi-yararını-artık-bulamamak, kendini-yıkmak asıl değer simgesi, "ödev", "kutsallık", insandaki "tanrısallık" yapılmıştır! Sonunda -en korkuncu-iyi insan kavramında her türlü zayıftan, hastadan, nasipsizden, kendi-kendinden- acı-çekenden, yok-olması-gereken herkesten yana taraf tutulmuştur-, seçilim yasası çiğnenmiş, gururlu ve gelişkin, evet diyen, geleceğin bilincinde olan, geleceğin güvencesi olan insana karşı koymak ideal haline getirilmiştir - kötü denmiştir bundan böyle bu insana... Ve tüm bunların ahlak olduğuna inanılmıştır! - Ecrasez l'infâme! (Ezin rezili!)
Sayfa 119 - İş Bankası Kültür Yayınları XI. BasımKitabı okudu
·
69 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.