Başta Orhan Pamuk okumaya korkmuştum ama bir kere okuyunca insan kendini durduramıyor. Okuduğum her eser bambaşka şeyler kattı bana. Daha okunacak çok kitabı, keşfedilecek hayatları var.
Yeni Hayat ise başta okumakta zorlansam da ufkumu genişlettiğini bilmelisiniz. Her paragraf sonunda konu daha nasıl devam ettirilir diye düşündürten ve her paragraf başında şaşkınlığa uğratan bir eser. Benim için öyle oldu.
Kitap boyunca aradığı ışığı bulmak için yola çıkan ve gitmediği şehir kalmayan baş karakterimiz, onu bulamayacağını kabullendiği zaman ve hevesle eve dönme arzusuna kapıldığında görmesi ise kitabın bam teli oldu.
Kitabın her cümlesinden etkilensem de beni derinden etkileyen son cümle oldu.
"...Oysa hen evime dönmek istiyor, yeni bir hayata geçmeyi, ölmeyi hiç mi hiç istemiyordum."