Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

556 syf.
·
Puan vermedi
Sevan Bedros Nişanyan'ı etimoloji "kökenbilim-étymologie" sahasındaki çalışmalarından çok, Agos ve Taraf'taki köşe yazarlığı, eski eşi Müjde Tönbekici'nin üzerine dışkı fırlatması, tarih metodolojisi duyumlara-güvenilmez hatıralara dayanan Kadir Mısıroğlu'nu övmesi ve twitterdaki nefret söylemi barındıran çıkışlarıyla hatırlıyorum. O kadar çok "falso"su var ki, bu falsolar araştırmacılığının üzerine kalınca bir beton döküyor adeta. Bazen bu araştırmacılığına rağmen empati ve muhakemesinin zayıf olduğunu da düşündüğüm oluyor. Elazığ depremine yönelik olarak hayatını kaybetmiş kişilerin ailelerini bir kez daha yaralayan beyanları halen hafızalardaki yerini koruyor. Halbuki bir akıl etse, muhakeme etse, kendisi aynı zamanda Ermenistan vatandaşı, 1988 Hamamlı (Spitak) depremi 20.000'den fazla Ermeni'nin (ki 1000 kadarı çocuktu) hayatını kaybetmesine sebep olmuş, Gümrü ve Karakilise (Vanadzor) bile bu depremden nasibini almıştı. Ermenistan'da Türk yok gibi bir şey fakat var farz edelim hatta Ermenilerin bu Türk'ü köşeyazarı olarak görmekten gocunmadığını da aklımızın bir köşesine yazalım. Şimdi bu Türk çıkıp deseydi ki "bu Spitak, Stepanavan filanın bağlı bulunduğu Lori, Şirak vesaire Ermenistan'ın en faşist, en ırkçı, en boktan, en bağnaz bölgeleridir ama çocuklara üzüldüm" deseydi ne olurdu? Nişanyan bunu yaptı işte. Kaldı ki Spitak Depremine Türkiye de çok fazla yardımda bulunmuş, 3 yıl sonra yardımlarla belini doğrultan Ermenistan teşekkürünü(!) Karabağ'a saldırıp Azerbaycan Türklerini bölgeden sürerek etmişti. Niyet okuyuculuğu yapmak istemem ama Nişanyan Türklerin önemli bir kısmının hoşgörüden yoksun, farklılıklara kapalı ya da lafı dolandırmadan söyleyeyim "barbar" olduğunu düşünüyor ama yukarıdaki örneği adam akıllı bir düşünse herhalde varacağı sonuç daha farklı olurdu. Hoş farklı bir sonuca varmasını da beklemiyorum, insan 7'sinde neyse 70'inde de şahsiyet olarak o olacağını düşünüyorum. 70'ine 5 yıl kalmış, sizce değişir mi? Tanrı isterse belki... Her neyse bu sebeplerle şahsını hiçbir zaman sevmedim ve sevmeyeceğimi de garanti ederim fakat Nişanyan'ın şahsından ayrı değerlendirdiğim etimoloji çalışmalarına hürmet ederim. Cündioğlu için yazdıklarını sanırım Nişanyan için yazabilirim, "temel varsayımlarını bazen paylaşmasam da ilgiyle ve takdirle okurum. Fikirdaşlık bence o kadar da mühim değil" Ha yok mu bu köşe yazılarında değer atfettiğimiz şeylere bazen doğrudan bazen de laf dolandırarak çatma huyu? Elbette var ama öz konusunda sorun yok. Eskiden olsa farklı düşünürdüm. Yaşlanıyorum sanırım, dünya dönüyor, yıllar geçiyor, tecrübe artıyor ve tüm bunlar olurken zaman da boş durmayıp keskinliğimizi törpülüyor olsa gerek. Bu kitap bana çok şeyler kattı. Pek çok yeni şey öğrendim. Evet birçoğunu da birkaç ay sonra tamamen unutmuş olurum ama önemli olan o mu? Öğrenirken alınan haz, işte buna değiyor. A'ah bakınız mesela hazzın Arapçadaki ile Türkçedeki farkını buradan öğrenmiştim.
Kelimebaz
KelimebazSevan Nişanyan · Propaganda Yayınları · 2013102 okunma
·
166 görüntüleme
Mehmet Emin Alperen Kılıç okurunun profil resmi
Bu eğlenceli yolculuk için teşekkürler Ömer. Nişanyan'a da etimoloji alanındaki çalışmaları sebebiyle, kimi zaman şüphe uyandıran çıkarımlarına rağmen, teşekkür edeyim.
İçtihat ve Telakki Azası okurunun profil resmi
Alıntıların altında iyi fikir teatileri yaptık ben de onlar için sana teşekkür ediyorum.
1 sonraki yanıtı göster
Hilâl okurunun profil resmi
Evet, seninle birlikte öğrendik, kaydettik. Teşekkürler
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.