"Fakirlik ayıp değil." Hem de nasıl. Hem ne kadar ayıp ediyorlar fakire. Ayıp ediyorlar ve onu bu vecizeyle avutuyorlar. Bir zamanlar haklı sayılabilmiş olan vecizelerden biri bu; son kullanma tarihi çoktan gelmiş. O gaddarca "Çalışmayan yemesin" sözünden hiç farklı değil.