İnsanlar edebiyattan, müzikten yoksun yaşayabilir mi? Yaşarsa nasıl yaşar?
Aldous Huxley bu eserinde karşımıza bu şekilde yarattığı bir yapay dünyayla çıkıyor.
Aile kavramı, sevgi hissetmek bunlar anormal şeyler, gerekirse insanlar 5 sınıfa göre (Alpha, Beta, Gamma, Delta, Epsilon) üretilir yaşarlar. Hiçbir insan acı çekmez. Alphalar yönetici olmaktan, Epsilonlar madenlerde çalışmaktan memnundur. Birbirlerinin yerlerini, statülerini istemezler. Eğer ufak bir acı çekerlerse soma haplarından yarım doz alırlar ve her şeyi unuturlar.
Çiftleşmekte, herkes herkesle birlikte olabilir. Herkes herkes içindir kavramı vardır. Kimse birine bağlanmaz, bağlanamaz. Öyle bir şey olursa yine soma hapları vardır.
İnsanlık böyle bir distopyayı ister miydi? Acısız, duygusuz ama her şeyden mutlu ve hiç bir şikayeti olmadan.
Cesur Yeni DünyaAldous Huxley