Kısa bir şekilde kitabı yorumlayalım:
1-Kitap Cumhuriyetin ilk yıllarında geçiyor. Adana bölgesindeki ağalık sistemine karşı isyan eden Memed in eşkıya oluşu ve bununla beraber gelişen olaylar anlatılıyor.
2-Olay kurgusal anlamda iyi seviyede.
3-Dili harika kullanılmış, kitabı okurken kitabın sağlam bir yazarın elinden çıktığı belli oluyor. Okurken keyif aldım.
4-Tek eleştirim ise bir bölgeyi anlatırken o bölgeyle alakalı yapılan betimlemelerin ölçüsünü biraz fazla buldum.
Yaşar Kemalİnce Memed 1Söğüt’teki Çınar