Kendini Bulmak
8/10
·232 syf.··
Beğendi
·
2023 61. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 16 Mart 2023 00:00
İhsan Fazlıoğlu hocanın okuduğum 2'nci kitabı. Hocamızın "Kendini Aramak" eseri okuduğum ilk kitabıydı ve dili bu kitaba göre nazaran daha anlaşılır ve sadeydi . Bu kitap bana biraz daha ağır geldi. Kitap, Felsefi alt yapısı gerektiren bir kitap. Felsefi alt yapısı olmayan, İslam felsefesi konusunda araştırmaları olmayanlar için ağır ve sıkıcı gelebilir. Şahsen ben bu kitabında bayağı zorlandım ama çok şükür anladığım yerler de oldu. İhsan hocanın geleneğimize olan hâkimiyeti de kitapta en net göze çarpan şeylerden biri. Bu yüzden kendisini takdir etmemek elde değil. Bu kitaptan sonra da Rabbim nasip ederse direkt "Soruların Peşinde" eserine başlayacağım. Bu eserinde olduğu gibi onun da dili ağır gibi duruyor :) neyse hayırlısı... İhsan hocanın tabiriyle: "İnsan bir kendilik arayışıdır. Kendilik-bilincine ermiş insan, çağdaş dünyada anlamın yitimini en derinden yaşamış birey ve tür olarak varlığını korumak için var oluşunu, var olmayı ve hayatı yeniden anlamlı kılmalıdır. Nasıl? Kendi olmuş, kendilik bilincine ermiş, ferdiyetini kazanmış kişioğlunun alâmet-i fârikası olduğu ;(آمنت ب) ...; diyerek iyi, doğru ve güzel/yüce ile bağını en sahih biçimde kurmak; bir meta-fizik var olan olarak kendini yani emâneti yani akletmeyi yüklenmek; hesabı verilmiş bir hayat görüşü içinde yaşam ile ölümü bir süreklilik içinde idrâk etmek; madde ile manâyı birbirinin yerine ikame etmeksizin sahiplenmek... Ve dahi geçmişiyle geleceğinde buluşmak için teklif sahibi olmak; verili, hazır reçetelerden medet ummadan halis niyetle yola çıkmak ve yolda hatalarını doğrularına azık kılmak... " İşte bu deneme, böyle bir yola çıkışın azığı olmayı mütevazı bir biçimde teklif ediyor... Keyifli anlamlı okumalar dilerim.
Deneme
Kendini Bulmakİhsan Fazlıoğlu · Papersense Yayınları · 2015600 okunma
·
190 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.