Puan vermedi·200 syf.··Beğendi
···Okunma: 25 Mart 2023 13:48 Öncelikle içinde çalışma azminin kırıntısı olup da bir türlü masanın başına geçemeyenler veya geçip de hemen vazgeçenler bu kitabı mutlaka okumalı diye düşünüyorum. Bu kitabı elime almamın KPSS sürecime denk gelmesi inanılmaz iyi oldu. Artık masaya daha istekli oturuyorum. Cemil Meriç bu kitap için: 'Disiplin içinde çalışmayı bu kitaptan öğrendim.' demiş. Kitabın kapağında bu bilgiyi ilk gördüğümde 'daha neler bi kitap bu kadar hayatı etkilemez' demiştim. Yanılmışım. Bir kitap düşünceleri o kadar etkiler ki... Kazanılan yeni fikirler, bilgiler ve düşüncelerle de hayatımızı etkiler. Fakat burdan şunu söylemek istiyorum: Bu kitabı okumak için benim kadar geç kalmayın. İnsan iradesini terbiye edebilir mi? Evet edebilir. Eğer şimdi aklına çalışman gerektiği geliyorsa hemen simdi otur çalış, ertelemek tembelliktir. Bu kitap özellikle gençler üzerinde durmaktadır. Çünkü bildiğimiz üzere en çok gençler zamanını boşa harcarlar. Kitapta da yazdığı gibi 'Anlık mutluluklara feda ederler uzun zamanlar sürecek mutlulukları.'
Elimde olsa ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin hepsine bu kitabı okumalarını mutlaka tavsiye ederdim. İnsanoğlu her şeyi ister ve istediklerini hep kolay yoldan elde etmeye çalışır. Makam sahibi , belli bir yerlere gelmiş insanları görünce 'şanslı insan' yaftasını yapıştırıverir. O insanların oralara gelene kadar hangi zorluklardan geçtikleri ile ilgilenmez. Çünkü bununla ilgilenirse kendisinin de oturup şansının gelmesini beklemek yerine mücadele etmesi gerektiğini bilir. Herkesin emeklerinin karşılığını alması dileğiyle...