·138 syf.··Beğendi
···Okunma: 09 Mart 2023 17:48 Kitabın ismi ve kapağında da yer alan Semaver adlı öykü ile başlıyor eser. Öykünün başında içimiz sıcacık oluyor yazarın betimlemeleriyle. Sizi alıp çocukluğunuza götürüyor bir anda. Sonuna doğruysa “Ölüm bildiğimiz kadar korkunç bir şey değildi. Yalnız biraz soğuktu o kadar...” satırlarından anlaşılacağı üzere bir anda donup kalıyor insan ölüm karşısında. -en azından ben öyle oldum.-
Edebiyatımızda durum öykücülüğünün öncüsü olan Sait Faik, yine denizi, insanların günlük hallerini, hayatın normal akışını akıcı bir dille betimlemiş bizlere. Ben ilk öyküsünden o kadar etkilendim ki diğerleri biraz geri planda kaldı diyebilirim. Çünkü bu öyküde korktuğumuz ve asla yüzleşmek istemediğimiz ölümü öylesine ustalıkla işlemiş ki incitmeden, korkutmadan…
Velhasıl durum öyküsü severlere tavsiyemdir. Bu kitapta siz de mutlaka kendinizden bir parça bulacaksınız. Keyifli okumalar. Kitapla kalın.