Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

“Eskilerin tabiriyle kalp “nazargâh-ı ilahî” olduğu için oraya nüfuz eden her şey bütün bedeni etkisi altına alır ve insana hükmeder. İmam ed-Debûsî’yi anmanın tam sırasıdır. el-Emedu’l-Aksâ’da -anlam olarak- şöyle der: Beden, bir raiyyedir ve iki farklı yönetici tarafından sevk ü idare olunur: Nefs ve Ruh. Nefis dünya kaynaklıdır; ruhu bilmez, inkâra meyillidir ve ölümle birlikte fena bulur. Ruh ise Allah Teâlâ canibindendir; nefis bilip tanır ve Yüce Allah’tan geldiği için ölümle fena bulmaz. Baş (beyin) ve kalp de bu iki zıt idarecinin vezirleridir. Baş (beyin) nefsin, kalp ise ruhun veziridir. Baş (beyin) ancak duyu organlarıyla iş görür. Bunlarla da ancak dünya menfaatlerine ulaşılır. Kalp ise akıl nuru ile nazar eder. Onun nazarı, mugayyebat hakkında teemmül etmektir. Bedene, mezkûr iki zıt yöneticiden hangisi hakim olursa, bu vezirler onun etkisi altına girer…”
rihlekitapKitabı okudu
·
94 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.