Yaşar Kemal'in okuduğum ilk kitabı oldu, Kitap başlangıcında Kırmızı Pazartesi esintisi alınabilir, bir cinayetin yaşanmasıyla öykü başlamaktadır ve sonrasında gelişen olaylar anlatılmaktadır, Kitapta yer yer halk ağızı, tasvirler, töre kanunları, kan davası çok güzel bir şekilde kurgulanmış, kitabın dili herkesin hoşuna gidecek ve rasyonel tarzda. Aile, toplumsal yapı, aşk , cinsiyet rolleri ve insan doğası kurguyla harika bir şekilde yerleştirilmiş. Roman'da anlatılan olaylara ve sözü edilen kişilere bugün de benzer öyküler içinde rastlamak olasıdır.
Küçük bir çocuk olan Hasan’ın içine çekildiği kaos karşısındaki edilgen, çaresiz duruşu, onu anne katili yapmaya iten sadece aile çevresi değil toplumsal yapı içinde savruluşu romanda oldukça başarılı biçimde çizilmiştir.