Cengiz Aytmatov, akıcı üslûbuyla yazdığı roman Toprak Ana ... Bir Kırgız köyünde savaş nedeniyle yaşanılan umutsuzluklar ,açlık ,kıtlık sefalet , ölüm haberleri ve dört gözle beklenilen yakınların anlatıldığı ve savaş düzeneğinin yarattığı travmaların konu edildiği roman. Anlayacağınız üzere savaşın bütün zulmetiyle ve acı gerçeğiyle bizlere aktarıldığı bir kitap.. Açıkçası ben çok beğendim.Çoook sürükleyiciydi,sonuçta gerçek yaşantıların da içerdiği sosyal hayatı sembolize eden bir roman.Kitabı okuyunca anladım ki hayat bir anda durabiliyor;sevdiklerini kaybedince ,evini yurdunu yerle bir görünce....
Sizlerinde okumanız dileğiyle..
Kitaptan bir kesit:
" O korkunç sessizlik içinde bazen gökyüzünde bulutlarını hortum hortum birbirine girdiklerini, bazen de herkesin ağzı yüzü oynadığı halde sesleri hiç çıkmadığını görüyordum. O arada çırpınıyor ellerimi tutan başka ellerden kurtulmaya çalışıyordum ama ne ellerimi tutanların kimler olduğunu biliyorum ne de avlu kapısında toplanmış o kalabalığı görebiliyordum yalnız Aliman görünüyordu gözüme......"