Öncelikle bu bir devam kitabı ilk kitapta körlük salgını ve iktidarın yanlış politikalarını görüyoruz. Devam kitabında ise yapılan ilk seçimde halkın çoğunluğunun boş oy kullanma salgını var(iktidar için vebadan beter bir salgın aslında halkın tepkisi) buna boş oy kağıdının beyazlığından gelen beyaz körlük diyebiliriz. Körlük ne kadar çabuk bittiyse bu kitap o kadar zor bitti. Ülkemizin içinde bulunduğu siyasi sorunlar yüzünden mi bilmiyorum çok zor bitirdim. Yazarın bu yazım tarzına eyvallah demiştim önceki kitapta ama bu sefer takip etmekte çok zorlandım. José Saramago Reis öyle bir yazmış ki dünyada ki bütün iktidarların elleri kirli ve kazanmak için her türlü şeyi yaparlar açın gözünüzü demiş...