2003 Nobel Edebiyat ödüllü yazar J.M. Coetzee’nin Barbarları Beklerken kitabından sonra okuduğum ikinci kitabı oldu; Utanç. İnceleme yazarken konuyu anlatmamaya ve okuyacak arkadaşların okuma deneyimlerine zeval getirmemeye çalışıyorum. Yine bu hassasiyeti gözeterek yazmaya çalışacağım ancak bu kez zor olacak. Öğrencisiyle ilişkiye giren bir üniversite hocasının başına gelenleri, (bana göre) bizden daha modern sayılabilecek bir toplumda yaşadıklarını anlatıyor diyebilirim. İlişkide yaş farkı, erkeğin içgüdüleri yüzünden cezayı hak edip etmediği, olayın kadın ve erkek açısından algılanışı, iş arkadaşlarının, eşinin, çocuğunun tepkisi, yaşça küçük kızın dindar ailesinin olaya bakışı, kızın hayatına bir şekilde devam edebilmesine karşın yaşlı erkeğin toplumdan dışlanışı, bir başka olayda yaşananın tecavüz olmasına rağmen yaşlı hocaya (ki; hocanın olayı tecavüz değil) reva görülen utanç’ın tecavüzcüye reva görülmemesi… Düşünmesini bilene ve düşünmesini sevene gerçekten düşündürten bir kitap. İyi okumalar diliyorum.