Puan vermedi·74 syf.··
2023 27. kitabı
·
19 günde okudu
·
Okunma: 19 Mayıs 2023 20:02
Okuduğum ilk e-kitap olan Dönüşüm'ü bugün bitirdim. Kitapçılarda ve sosyal medyada sürekli karşılaştığım bu kitabı, asla yenemediğim hatta gün geçtikçe aşırılaşan, bazılarınızın abarttığımı düşüneceği böcek fobimden dolayı alamıyordum. Kitabın kapağı malumunuz... Farklılaştığımızda ya da bir gruba olan aidiyetimiz ortadan kalktığında, muhatabımızdaki kişilerin değişimini göstermek gibi geldi bana kitabın amacı. George, ailesini geçindirmek için kendisinden fedakarlık ederek çalışan bir gençken bir süre sonra bu duruma alışan ailesi bunu, onun zaten yapmakla yükümlü olduğu bir vazifeymiş gibi görüyor. George'un dönüşümü onlara istemeseler de kendini kabul ettiriyor. Özgürlük sandığımız aslında ne? Yapmaktan şikayet ettiğimiz görevlerimizi, işlerimizi, ödevlerimizi kendimize sürekli bir yük olarak görüyoruz. Hepimizin bir kez dahi olsa 'insan değil de farklı bir canlı olsaydım, yapmam gereken görevler olmasaydı, işe okula gitmeseydim, sadece yemek bulup üreyerek hayatta kalmaya çalışsaydım' bu ve benzerlerini aklından geçirdiğini biliyorum. Dönüşüm'de işte bunu görebiliyoruz. Bizler sorumluluklardan kurtulmayı özgürlük olarak görürken; küçük bir odada, istediği gibi hareket edemeyen, başkalarından arta kalan yiyecekleri tabii eğer onlar verirse yiyebilen ve düşüncelerini dahi paylaşamayan bir dönüşüm böceği de bu hayatı gerçekten özgür olarak adlandırır mıydı acaba? Dönüşüm Franz Kafka
Edebiyat
DönüşümFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022268,2bin okunma
·
21 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.