Kitabın başından sonuna kadar açlık, sefalet ve yoksulluğu hissediyorsunuz. George Orwell Paris ve Londra’da yaşadığı sefaleti, arkadaşlık ilişkilerini, para bulma macerelarını ve açlıkla olan imtihanını güzel ve akıcı bir dille ele almış.
Kitap 37 bölümden oluşuyor ve her bölümde başından geçen olaylar anlatılıyor. 1984 ve Hayvan Çiftliği gibi derin anlamları olan bir kitap değil ama o dönemin insan ilişkilerini, iş yeri hiyerarşisini ve sokakta kalan insanlara karşı tutumunu gayet akıcı yer yer eğlenceli bir dille anlatıyor.