Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Allah’m kalplerini nurlandırdığı insanların dışında, herkes işittiği her şeyi veya konuşanın kast ettiği bütün anlamları veya onlarm bir kısmını anlayacak durumda değildir. Bu nedenle dinleyenin konuşanın sözünden payı ve nasibi, konuşanın sözüyle neyi kastettiğini anlamadan, harflerin tertibini görmekten ibarettir. Bu durum, konuşan dinleyenin diliyle ve lügatiyle konuşmadığında daha açık bellidir. Öyle bir durumda dinleyenin konuşandan anladığı, kulağına ulaşan harflerin tertibidir sadece. Öyleyse kulağın bu düzenli harfleri duyması, bütün dinleyenler için geçerh genel bir duymadan ve ilgiden ibarettir. Fakat kelimelerle neyin söylenmek istediğini sadece Allah’tan anlayanlar tam olarak anlayabilir. Binaenaleyh anlamak, kelimenin duyulmasına ilave bir durumdur. Öyleyse konuşulan kelimeleri var etmede Allah’tan konuşan kâmil kul, kelimeleri arasındaki ayrımda Allah’a vekil olduğu gibi -çünkü onun varhğı olmasaydı, kelimenin ve harfin varhğı olmazdıaynı şekilde bu konudaki anlamada da Hakkın ‘Sizi deneyeceğiz, ta ki öğrenelim’490 ayetinde belirtildiği üzere anlamada da Hakkın yerini alır. Hak kendisini bilgi edinmek amacıyla kulunu denemek özelliğiyle nitelemiştir.
·
11 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.