Egleniyorlardi, yasiyorlardi. Ve ben, kafamin icine ve yalniz kendi ruhuma kapanmakla onlarin ustunde degil, altinda bulundugumu anliyordum. Simdiye kadar zannetigim gibi kitleden ayrilmanin bir hususiyet, bir fazlalik degil, bir sakatlik demek oldugunu hissediyordum.
Bu insanlar dunyada nasil yasamak gerekiyorsa
oyle yasiyolar, vazifelerini yapiyorlar,
hayata bir sey ilave ediyorlardi; Ben neydim?
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali
" Tesaduf seni onume cikarmasaydi, gene ayni sekilde fakat herseyden habersiz, yasayip gidecektim.
Sen bana,dunyada baska turlu bir hayatin da oldugunu, benim bir de ruhum oldugunu ogrettin. "s[155]